اعتیاد  در  کمین  جوانان تکابی   ................  منبع    سایت  شیز

eteadخطر مواد مخدر به شیوه های مختلف جوانان را تهدید میکند؛ اما خطری به مراتب جدی تر از مواد مخدر شناخته شده در بیخ گوش جوانان وجود دارد به نام "ترامادول"

به گزارش فاش انلاین به نقل از شیز؛  از ترامادول با نام اعتیاد خاموش یاد می‌شود که شاید در روزهای اول به ظاهر علایم اعتیاد را نشان ندهد اما با گذشت زمان و مصرف طولانی‌مدت، اعتیاد ایجاد می‌‌کند.

ترامادول به عنوان داروی مسکن دردهای شدید و متوسط با انحصار تجویز پزشک و فقط در شرایط ضروری، تجویز می شود و مصرف خودسرانه بدون نظارت درمانی سبب اعتیاد مانند وابستگی سخت به مواد مخدر می شود و حتی مصرف خارج از حد آن مرگبار می شود.

در چند سال اخیر در خلأ نبود مراکز تفریحی و سرگرمی در شهر، شاهد رواج مصرف خودسرانه قرص ترامادول در میان جوانان شهرستان تکاب به ویژه دانشجویان هستیم و از طرف دیگر برخی افراد با تصور تقویت خود از آن استفاده می کنند، بدون آنکه به اثرات اعتیادآور آن توجهی کنند. 

از این گذشته کسانی که با مصرف این نوع قرص تسکینی نمی یابند به دوزهای بالاتر و قرص هایB2 و تادون روی می آورند.

به علت در دسترس بودن ترامادول ، قیمت نازل آن ، ارائه بدون نسخه در دارو خانه ها و عدم اطلاعات کافی در مورد عوارض سوء مصرف باعث شیوع گسترده مصرف آن شده است و باید مراجع ذیصلاح در این زمینه اقدامی عاجل و فوری انجام دهند.

به گفته ی کارشناسان، دلیل مصرف زیاد این قرص در ایران، آسان در دسترس بودن آن است که میتوان آنرا در هر داروخانه ای فراهم نمود.

متأسفانه کسانی هستند که با تکیه به سابقه داروفروشی خود در شهر تکاب و در پس پرده داروخانه با مجوز رسمی و با سوابق متعدد خرید و فروش مواد مخدر و داروهای خارجی و روان گردان  به فروش این قرص ها در تکاب می پردازند که حتی از تذکرات مراجع قضایی و نیروهای امنیتی انتظامی هم هیج باکی ندارند.

متاسفانه این افراد در پناه احکام سبک قضایی و سپر نمودن قشر جوان شهر تکاب پناه گرفته اند و وجود جوانان تکابی را نشانه رفته اند.

شیوع مصرف ترامادول در بین جوانان تکابی پایگاه خبری تحلیلی شیز تکاب اعتیاد مخدر

گسترش مصرف این دارو در بین جوانان در حالی است که ۱۰۰ میلی‌گرم ترامادول معادل ۱۰ میلی‌گرم مرفین خوراکی است و بر همین پایه مورفین موجود در هر قرص ترامادول را می توان برابر با ۶۲ میلی‌گرم تریاک دانست.

گفته میشود آمار خوردن این قرص در برخی جوانان ایرانی گاه به ۳۰ خشاب در روز می‌رسد، که این سوءمصرف برای فرد به مراتب کشنده تر از تریاک، حشیش، مواد مخدر سنتی و حتی قرص اکستازی و آمفتامین است.

از پیامدهای ‌مصرف نادرست این قرص میتوان به روان‌پریشی و اختلال مغزی، دو‌بینی شخصیتی، ناتوانی در تصمیم‌گیری، عدم تعادل در راه رفتن و خشکی‌دهان اشاره کرد. همچنین بیشتر مصرف‌کنندگان این قرص به افرادی تهاجمی، غیرقابل کنترل و پرخاشگر تبدیل می‌شوند.

حال می طلبد همه دستگاهای مرتبط همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر با این مهم که باعث ترویج اعتیاد و فساد اجتماعی هستند برخورد قاطع صورت گیرد و  که انشاالله شاهد چنین شغل هایی هم نباشیم که هدفش ویران کردن بنیان خانواده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, | 17:49 | نویسنده : رضوانی |